Allmänna villkor
§1 ALLMÄNT
Genom att bli kund hos Delikatesspågarna godkänner du villkoren som är presenterade nedan.
Villkoren reglerar samtliga frågor som dessa villkor berör.
Delikatesspågarna förbehåller sig rätten att uppdatera och revidera dessa villkor.
För specifika köp, t ex erbjudanden kan andra villkor gälla, och är i sådana fall i tillägg till nedan villkor.
Delikatesspågarna har vid misstanke om bedrägeri eller om beställaren har en betalningsanmärkning rätt att häva köpet.
Beställare måste vara myndig, och vid köp mot faktura gör Delikatesspågarna en kreditkontroll.
Priser kan löpande justeras, samt produktinformation eller annat innehåll på hemsidan.
Ändringar annonseras på hemsidan.
Vi reserverar oss för slutförsäljningar, ändringar i innehållet samt fel i informationen på hemsidan.
Har du några frågor kring våra villkor, kontakta info@delikatesspagarna.se
§2 BESTÄLLNING
Beställning sker genom delikatesspagarna.se, eller via representation av delikatesspågarna vid dörr.
§3 LEVERANS
Leverans av Delikatesspågarnas produkter sker hem till dörren till den adress som du angett vid beställning.
Vi levererar normalt mellan 10:00 – 22:00 måndag till fredag samt vissa helger. Avvikelser kan förekomma.
Är du inte hemma vid tidpunkten för leverans kommer vi att kontakta dig via sms eller telefon.
Därefter lämnar vi lådan utanför dörren till uppgiven adress.
Ansvaret för lådan övergår då till dig som kund och Delikatesspågarna ersätter ej stulen eller väderdrabbad låda.
Delikatesspågarna levererar alltid i obruten kylkedja och hålls inom korrekt temperatur hela vägen till leverans.
Vid lämnad låda utanför dörren övergår kylansvaret på dig som kund.
Vi försöker alltid leverera senast 20:00 men vid oförutsedda händelser eller dåliga väderförhållanden kan leveransen bli försenad och leverans senare vara aktuellt.
I sådana fall kontaktar vi dig alltid innan och stämmer av att det är okej eller byter leveransdag.
Delikatesspågarna förbehåller sig rätten att avboka en leverans om kunden angivit felaktiga uppgifter, vid force majure-liknande händelser (§12) eller om någon annan yttre omständighet väsentligen förändrats.
Delikatesspågarna har vid utebliven leverans pga felaktiga eller bristande uppgifter, exempelvis portkod, adress etc. rätt att debitera för leveransen.
Finns ej portkod, porttelefon eller att vi inte kan ringa dig per telefon alternativt inte får något svar för att kunna genomföra leveransen, tar vi med lådan tillbaka och debiterar för lådan.
§4 REKLAMATION
Kontrollera varorna så att inget har skadats i leveransen och att vakuumförpackningarna är intakta.
Samma dag eller senast dagen efter leverans ska anmärkningar göras.
Vid fel på vara ersätts det med i första hand ny vara alternativt tillgodo vid nästa leverans.
Senare inkomna klagomål godkänns ej om inte reklamationen är av sådan art att undantag kan ges.
Felet skall rimligen ha uppstått under vår hantering.
§5 UTEBLIVEN LEVERANS
Vid utebliven eller avsevärt felaktig leverans som orsakats av Delikatesspågarna har kunden rätt att häva köpet och få tillbaka pengarna, om senare leverans inte kan godtas. (Detta gäller ej vid paragraf 3.)
§6 INNEHÅLL
Delikatesspågarnas produkter kommer alltid från noga utvalda producenter & grossister.
Vill du veta mer om våra grossister kontakta gärna oss på info@delikatesspagarna.se
§7 PRISER
Alla priser är i SEK inkl. moms.
§8 BETALNING
Betalning sker via Swish, Kort, Kontant eller Klarna.
Vid kortbetalning erbjuder delikatesspagarna.se säkra kortbetalningar med Visa, MasterCard och American Express i samarbete med Klarna.
Klarna är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
Kortköpen sker direkt hos Klarna och all information är krypterad enligt gällande standarder och regler.
Endast trunkerad kortinformation hanteras eller sparas hos delikatesspagarna.se dvs, endast de fyra sista siffrorna i kortnumret samt kortets giltighetstid.
Pengarna dras från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
§9 ÅNGERRÄTT
Kunden har rätt att häva köpet fram till tre dagar före leveransdag.
Du kan läsa mer om de varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på konsumentverkets hemsida: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/
§10 ÅTERVINNING
Då vi hanterar känsliga produkter som fisk & skaldjur i våra lokaler får vi tyvärr inte återta utsända lådor av livsmedelshygieniska skäl.
Vi rekommenderar wellpappåtervinningen.
§11 KUNDSERVICE
Behöver du hjälp med din beställning, komma med synpunkter eller frågor är du välkommen att ringa oss på telefon: 0735-532323 eller 0705484817 alt mejla till jimmy@delikatesspagarna.se eller rainer@delikatesspagarna.se
§12 FORCE MAJEURE
Vi förbehåller oss mot förhinder att leverera på grund av omständigheter utanför vår kontroll som inte går att beräkna såsom krig, krigsliknande tillstånd, arbetsplatskonflikter, strejk, eldsvåda, oväder, katastrofer eller liknande händelser.